Berpeluh berlebihan - Apa yang Anda Makan Boleh Tukar Cara Anda Peluh

Berpeluh berlebihan - Apa yang Anda Makan Boleh Tukar Cara Anda Peluh

Anda berpeluh - banyak! Pada hari yang baik, anda hanya perlu menukar baju sebanyak dua kali. Tetapi pada, hari benar-benar lembap yang benar-benar buruk, anda berpeluh begitu banyak yang anda kelihatan seperti anda baru sahaja melangkah keluar dari bilik mandi dan terlupa untuk mengeringkan diri sendiri!

Berita baik adalah bahawa berpeluh adalah perkara biasa. Badan anda perspires untuk mengawal suhu. Lebih-lebih lagi, peluh membantu badan anda menghapuskan toksin dan bahan buangan. Di mana berita buruk dalam itu? Well, berita buruk adalah bahawa walaupun berpeluh adalah normal, peluh berlebihan tidak. Jika anda berpeluh banyak anda kelihatan seperti anda hanya mempunyai mandi, anda boleh mengalami peluh berlebihan.

Faktor Makanan
Anda adalah apa yang anda makan. Anda mungkin tidak suka idea tetapi ia adalah benar. Apa yang anda mengeluarkan dari badan anda secara langsung berkaitan dengan apa yang anda masukkan ke dalam. Atas sebab ini, apa sahaja yang anda makan boleh mempunyai kesan yang besar kepada jumlah dan kualiti pengeluaran peluh anda.

Masukkan pengurusan makanan. Jika anda mengalami peluh berlebihan, menggunakan makanan untuk membantu anda menguruskan keadaan anda. Makanan tertentu mengandungi ciri-ciri yang membantu badan dalam cara tertentu. Sebaliknya, beberapa makanan juga memburukkan peluh berlebihan dan boleh membuat anda berpeluh lebih daripada yang anda telah lakukan.

Makanan untuk Shun
Idea di sebalik pengurusan makanan mudah. Makan apa yang baik untuk anda dan mengelakkan apa yang tidak. Jika anda mengalami peluh berlebihan, dijauhi daripada yang berikut:

o kimia diproses makanan. Perkataan "kimia" itu sendiri tidak begitu ketara. Badan anda rosak semua yang anda makan ke dalam beberapa bahan kimia atau yang lain. Tetapi beberapa di antaranya yang lebih berguna kepada badan anda daripada yang lain; jika anda makan makanan yang mempunyai kandungan yang tinggi bahan kimia tidak berguna (seperti segera, pra-dibuat, beku, atau dibungkus dan sedia untuk makan makanan), badan anda untuk menghilangkan daripada mereka. Salah satu cara ia melakukan ini adalah dengan berpeluh mereka keluar. Pengambilan berlebihan toksin kimia boleh menyebabkan peluh berlebihan.

o fruktosa tinggi sirap jagung. Fruktosa tinggi sirap jagung adalah sesuatu pengeluar menggunakan untuk memaniskan makanan mereka kerana ia lebih murah daripada gula. Walau bagaimanapun, sirap jagung fruktosa tinggi adalah faktor penyumbang utama dalam obesiti. Dan jika anda mempunyai berat badan berlebihan, anda akan lebih mudah untuk mempunyai masalah dengan peluh berlebihan.

o makanan berminyak. Makanan segera dan makanan yang mempunyai kandungan yang tinggi lemak haiwan sukar untuk badan anda untuk memecahkan. Selain menyumbang kepada kesihatan berat badan dan kolesterol, makan banyak makanan segera dan goreng akan memburukkan lagi masalah peluh berlebihan anda.

Makanan untuk Muatkan Up On
Badan anda menggunakan Vitamin B kompleks untuk membantu memecahkan toksin dan bahan buangan badan dan untuk membolehkan penyerapan nutrien penting. Apabila badan mempunyai banyak Vitamin B, ia mampu untuk mencapai tugas-tugas ini lebih mudah. Yang kurang Vitamin B yang anda makan dan makanan yang lebih berminyak dan diproses anda menikmati hidangan, badan sukar anda perlu bekerja untuk mencerna makanan. Strain ini menyebabkan badan anda berpeluh lebih.

Mujurlah, terdapat banyak cara anda boleh memperkenalkan lebih banyak B Vitamin makanan yang kaya ke dalam diet anda. Makanan dengan banyak kompleks Vitamin B termasuk:

Bijirin penuh. Cuba beralih kepada pasta gandum dan tepung. Mereka adalah sumber besar Vitamin B dan serat.

Protein. Pertimbangkan makan protein lebih ramping seperti ikan dan telur. Jika anda makan daging merah, tidak keterlaluan dan cuba untuk mengelakkan makanan digoreng sebanyak mungkin. Jika anda vegetarian, anda mungkin melihat ke dalam kacang.

Buah-buahan. Apabila anda membeli-belah runcit anda, sentiasa berhenti untuk membeli buah-buahan segar. Samada anda menjalankan perkhidmatan ke tembikai, ceri, pic, atau plum, memanjakan diri - walaupun pada musim sejuk. Jika anda mendapati sukar untuk memasukkan buah-buahan segar ke dalam regimen harian anda, cuba membuat salad buah-buahan yang anda boleh menyimpan di dalam peti sejuk dan makan sarapan pagi atau sebagai snek di antara waktu makan.

Sayur-sayuran. Jika salad bukan perkara anda, jangan menyerah pada sayur-sayuran. Mereka kaya dengan Vitamin B dan benar-benar lazat juga. Cari beberapa resepi yang baik untuk lasagna sayur-sayuran, atau cili vegetarian.

Ketahui Lebih Lanjut
Jika anda telah mencuba kaedah ini dan anda masih berpeluh sedalam-dalamnya, tidak berputus asa. Masih ada perkara yang anda boleh lakukan. Pertama, membaca tentang peluh berlebihan. Lihat apa sumber yang boleh dipercayai yang berbeza katakan tentang masalah ini dan menganggap demikian kepada seorang doktor yang pakar dalam keadaan. Jika anda sedang mencari maklumat dalam talian, anda mungkin menyemak Berpeluh Stop dan Mula Hidup eBook oleh Mike Ramsey. Ia ditulis oleh seorang pengarang yang mengetahui tentang keadaan tangan pertama. Seperti anda, Ramsey tidak hanya berpeluh - dia berpeluh dengan baldi!

Akhirnya, maklumat akan sekutu terbaik anda dalam memerangi peluh berlebihan. Dengan up-to-tarikh dan maklumat yang tepat di tangan, anda boleh mempertimbangkan semua pilihan anda dan membuat keputusan berdasarkan maklumat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar